У дитячій художній школі образотворчий цикл
складається з 7 предметів. Це:
Рисунок
На уроках рисунка учні:
- в 1 классі вчаться передавати формы як простих, так й більш складних предметів; будувати й передавати особливості форм та пропорції предметів побуту, виконувати начерки фігури людини з натури. Вчаться розрізняти та передавати тональні градації. Розвивають окомір.
- у 2-3 классах виконуються завдання, як знатури, так і по пам,яті та за уявою. Діти вчаться послідовно вести роботу над завданням, організовувати образотворчу площину паперу, передавати об,єм предметів постановки за допомогою світлотіні. Знайомляться з лінійною перспективою.
- у 4 классі узагальнюють за закріплюють знання та навички зображення трьохмірної форми на площині, виконують довготривалий рисунок з натури, передаючи її особливості. Також отримують знання про основні пропорції фігури людини та вчаться малювати портрет. Вдосконалюють професійні навички та технічні прийоми.
Живопис
На уроках живопису учні:
- у 1 классі набувають навичок работи пензлями, акварельними та гуашевими фарбами, отримують початкові знання з кольорознавства, вчаться передавати об,єм засобами світлотіні; вчаться розрізняти та передавати колористичні градації.
- у 2 і 3 классах вивчають вплив оточення, освітлення на колір предметів. Вчаться передавати фарбами середовище і простір. Знайомляться з емоційним впливом кольору; вчаться сприймати та передавати повітряну перспективу;
- у 4 классі передають матеріальність і фактуру предметів, надалі вдосконалюють навички володіння акварельним живописом.
Станкова композиція
На уроках композиції учні отримують знання основ організації площини, знайомляться з такими поняттями як ритм, рівновага, статика, динаміка, контраст, вивчають закони композиції, вчаться виділяти головне. В процесі роботи над композицією формується активна творча особистість. Учень вчиться нестандартно мислити, намагається виразити своє розуміння заданої теми. Фантазія та природні здібності дітей знаходять оригінальне втілення у різноманітних сюжетних композиціях.
Декоративна композиція
Учні знайомляться з різними видами декоративно-прикладного мистецтва: розписом, аплікацією, батіком, гобеленом. Особлива увага приділяється вивченню та засвоєнню традицій та прийомів народного подільського мистецтва: витинанки та писанки.
Скульптура
Скульптура — важливий предмет образотворчого циклу. Праця з об,ємними матеріалами сприяє розвитку просторового бачення у учнів, вчить швидко моделювати форму та фактуру зображення. Працюючи з глиною та пластиліном, учні створюють рельєфи та об’ємні скульптури, ліплять з натури, проявляють свою фантазію у численних тематичних композиціях.
Пленер (літня практика)
Літня практика проводиться після завершення учбового року в червні. Заняття проводяться на природі (пленері). На відкритому просторі учні вивчають закони повітряної та лінійної перспективи, вчаться зображувати рослинний та тваринний світ, закріплюють знання з малюнку та живопису. Пленерні заняття також відбуваються в теплі осінні та весняні дні.
Історія мистецтв
Цей курс знайомить учнів з видами та жанрами мистецтва, історією його розвитку, з неповторним характером культури кожної епохи. Вивчається творчість видатних майстрів образотворчого мистецтва та архітектури.
Особлива увага надається вивченню українського мистецтва.